Alfons och Milla

Kollar på TV med Isa.
Alfons blir kompis med Milla trots att hon är en "tjej", med
allt vad det innebär, eller åtminstone som alla säger att det innebär.

Tänk va bra....om detta hade funkat överallt....
....det finns ju vansinnigt mycket fördomar mot allt och alla
som när man väl fördjupar sig i saker och ting inte visar sig stämma.

I min vardag möter jag mest fördomar om homosexuella och invandrare,
som kan göra mig galen. Förstår faktiskt inte dem....
...eller förresten....jag förstår inte varför man har dem....

Vad grundar man sig på när man ser ner på homosexuella.
Tycker de är äckliga, onormala osv...???
Hur kan man genom att få reda på att någon är homosexuell
helt ändra uppfattning om en person. Det är totalt obegripligt för mig.
Personen är ju för fan kvar!

Samma gäller ju invandrare där det tydligen är så lätt att bara
bunta ihop alla över samma kant och hävda att vi ska skicka hem alla,
kalla dem för svartskallar, jävla negrer utan grund....
...och det bästa av allt......skämta om det....
Det är ju en fin grej....skämtar man behöver man ju inte ta diskussionen
om det. Det var ju ändå bara ett skämt.

Nä, Alfons och Milla till folket!
Men vi kanske skulle byta ut namnen och innehållet till exempelvis:
Nisse och Achmed där de blir kompisar trots att Nisse hört så mycket
skit om invandrare.

Eller om de gamla kompisarna Petter och Hans som inte kan hänga längre
när det kommer fram att Hans är homosexuell, fast där Petter till slut
kommer fram till att det är samma Hans som han alltid hängt med oavsett
vilken sexuell läggning han har...

Det vore nåt va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0