Det är dags att packa nu

Linda har fått en lägenhet, inflytt 1:a november.

Dags att packa grejer vilket kommer att hända under helgen.
Sista tiden har varit lite upp och ner kan man säga....
....från det att vi bestämde oss för att inte fortsätta vara ihop och separera
för ett par månader sedan, tills idag när det känns som allt landat lite grann
i och med att vi har ett flytt-datum och kan börja bygga våra egna liv.

Det är omöjligt att gå igenom med en separation utan att bli påverkad,
utan att vara ledsen, orolig och ha en klump i magen.
Det som är positivt är att det nånstans hela tiden funnits en känsla av att
det ändå har varit rätt beslut...att den jobbigaste tiden kanske är innan
man väl bestämt sig och går omkring i nåt som inte känns bra.

Sedan känslan landat har jag känt mig trygg i det beslut som fattats och
att det är det rätta för mig. Det är en bra känsla.

De månader som gått har bestått i både en positiv känsla som kommer av
att allt jobbigt är borta, självklart eftersom man inte är tillsammans lika mycket,
men också en skitjobbig känsla som är mest ledsam eftersom man förlorat
något som man lagt ner så mycket energi och kraft på.

Just nu är jag verkligen glad.
Jag tycker det var synd att det inte funkade men kan samtidigt acceptera det
och gå vidare med mitt liv.

Linda och jag kan umgås som kompisar och det känns helt okej.
Det är himla skönt. Vi har kul ihop och jag hoppas och vill att det kan få
fortsätta vara så. Självklart kommer det stundtals kännas ensamt, tråkigt
men jag är glad för det vi haft och även glad för där jag är nu.
Glad för oss båda.

Nu är nu och nu går jag vidare med en positiv känsla inför framtiden.

Kommentarer
Postat av: Hasse

Åhh! Jag gillar ju dig jag!

2008-10-17 @ 14:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0