Igår

Igår hade jag behövt min computer-dagbok när jag skulle sova.

Sjukt mycket tankar om allt möjligt...
Händer mycket som stökar runt i huvet. Bra saker och mindre bra saker.
Säger mindre bra för det finns inget dåligt just nu...
....bara mindre bra....

Tänkte mycket på personliga saker, framtid, familj, vad som ska hända,
vad jag vill ska hända, vad jag inte vill ska hända och sånt....
...kan vara viktigt att kunna själv stå för vad som man strävar mot.

Det är väldigt lätt känner jag att man bara flyter med på nåt sätt.
Tar enklaste vägen....typ...."det blev inte så, men det gjorde ändå inte så mycket"...
...alltså man vågar inte ta ställning liksom....

Jag kan ju säga att jag skulle vilja ha fler barn till exempel.
Kan stå för det, vill det, kommer bli besviken om det inte blir så.

Om man inte tar ställning och står för vissa saker blir man ju varken
besviken eller lycklig heller utan lever i nåt slags vakuum, en diffus
tillvaro där inga känslor tillåts komma fram.

Jag uppfattas ofta som att jag har känslorna på utsidan, att jag känner
väldigt mycket och starkt för det jag tror på. Går in i saker med hela min själ.
Jag ser det dåliga med det för jag vet att jag kväver folk, skrämmer bort dem...
...det blir för mycket Otto typ...
Känns som jag gjort det nu precis och det är ju inge bra...

En av de svåraste sakerna är när man vill nåt, vill va med nån så mycket
så det gör ont i hela kroppen och så får man inte det.
...det är så svåååååååååååååååååårt.....
Spelar ingen roll hur mycket man förstår anledningarna, vilket jag gör.
Det är sjukt frustrerande ändå.

Men som den gamla klyschan säger "det är bara att gilla läget".

Det är ju det och faktum är att det går ganska bra faktiskt.
Känner mig lugn och fin och harmonisk för tillfället vilket är skönt.

Det finns en harmoni att kunna acceptera att saker är utanför ens egen påverkan.
Det är en skön känsla. Jag kommer bli besviken och ledsen om det inte blir som
jag önskar men det måste jag ju få bli....jag måste få känna!!!!
Inte leva i nån mellankolisk, diffus värld där jag bara hänger på och inget som händer
ger nåt större avtryck varken positivt eller negativt.
Jag vill känna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0