Skriverier

Ibland kan det kännas som inte bloggandet är hela grejen för mig.

Det kommer låtar

Det kommer massa tankar som inte liksom gör sig bra här.

Bloggandet är (eller kan vara) nåt väldigt utlämnande.
Det är svårt att dra gränsen där nånstans.

Jag tycker att jag håller igen hela tiden med namn på personer jag skriver om,
vissa tankar om saker och ting kan jag och vill inte heller lämna ut här.

Stundtals är det ju egentligen det jag vill skriva.
Det är det som är jag.
Det är mina tankar och det är det som kommer ut som låtar i mitt huvud.

Lite osäker på vilket forum jag ska använda.
Bloggen är kul, men blir lite....hmm....vet inte om jag hittar rätt ord....
....ytligt blaj.....typ....

"det här hände i helgen", "segt på jobbet", "är det inte semester snart"

Nu är jag överdrivet kritisk men det kan känns lite som status-raden på Facebook
fastän bara lite längre.

I natt började jag skriva i min dator istället.
De tankar som måste få hålla sig där.
Diary Of A Ragdoll
Nu på morgonen är det komposition som gäller.

Otroligt märkligt egentligen att tankar kommer ut som låtar efter ett tag.
Melodier med ord som jag sen måste pussla ihop till något färdigt.
Ganska läckert egentligen.
Jag är glad att jag har musiken!

Fastnade när jag satt och skrev om det som jag skrivit om här förut.
Hur lätt det är att bara kliva ur saker som är jobbiga.
Skulle va svin-lätt att bara lämna saker för mig nu.
Men vad hjälper det????
Är det saker men tror på, som känns rätt innerst inne ska man vara kvar.
Man kan inte skita i saker bara för att det blir lite jobbigt.

Face your fears

Det blev arbetstiteln på låten jag håller på med.
Kanske borde tatuera in det nånstans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0